اخبار سایت   | ورود به سایت |  نقشه سایت

logo

virtual-ture

تصاویر 360 درجه

internet

اکانت اینترنت

cloud-computing

مرکز محاسبات ابری

refrences

پایگاه های اطلاعاتی

email

پست الکترونیک

edu

سامانه دانشگاهی


مرحله اول:از دانشجويان عزيز درخواست مي گردد قبل از حضور در دانشگاه در روز ثبت نام فرم هاي ذيل را قبلا به صورت تايپي تکميل و پرينت نموده، و درصورت نياز امضاء نمايند.
1.       كليه پذيرفته شدگاندوره كارشناسي ارشد، موظف به تکميل  فرمهای ذيل مي باشند:
•    فرم مشخصات
•    فرم شناسايي دانشجويان ارشد
•    فرم پذيرش شرايط تحصيل در دوره هاي تحصيلات تکميلي
•    فرم عدم تحصيل همزمان
2.       پذيرفته شدگان دوره كارشناسي ارشد بدون آزمون و آموزش الكترونيكي (مجازي) و MBE موظف به تكميل فرم صلاحيت عمومي  مي باشند . (اين فرم غيرقابل ويرايش بوده و لطفا پس از پرينت با خودکار آبي تکميل گردد.)
3.       كليه پذيرفته شدگان دوره كارشناسي ارشد كه تاكنون از دوره كارشناسي فارغ التحصيل نشده و فارغ التحصيلي ايشان تا تاريخ 31/6/95انجام خواهد شد، ملزم به تكميل فرم شماره 15 مي باشند.

4.       پذيرفته شدگان دوره كارشناسي ارشد روزانه و بدون آزمون موظف به تکميل فرم شماره 16) تعهد آموزش رايگان)مي باشند.
5.       پذيرفته شدگان دوره كارشناسي ارشد كه قادر به ارائه اصل مدرك كارشناسي نمي باشند لازم است گواهي تائيد شده توسط دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك كارشناسي با محتواي فرم شماره14 را ارائه نمايند.

مرحله دوم (مهم):
از دانشجویان عزیز درخواست می شود، طبق راهنمای شماره 1 ، با ورود به سامانه (erp.arakut.ac.ir/stdnew) (جهت ورود به سامانه کلیک کنید) و وارد کردن کد داوطلبی یا کد ملی و همچنین شماره پرونده آزمون یا شماره شناسنامه، ثبت نام الکترونیکی خود را تکمیل نموده و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند.
تذکر مهم: انجام مرحله دوم از روز چهارشنبه مورخ 12/8/95 فعال خواهد بود.
مرحله سوم:
از دانشجويان گرامي تقاضا مي گردد، مدارک ذيل را آماده نموده و به همراه فرم هاي مرحله اول در روز شنبه مورخ 15/8/95  به دانشگاه صنعتي اراک و کارشناس مورد نظر مراجعه نمايند.

رديف    زمان و تاريخ مراجعه    رشته قبولي    محل ثبت نام    مسوول ثبت نام
1    15/8/95
ساعت 15-8     مهندسي معدن    دفتر گروه معدن(ساختمان شهيد زين الدين-طبقه سوم)    آقاي قمي
2        رياضي- گرايش جبر    دفتر گروه علوم پايه(ساختمان شهيد زين الدين-طبقه دوم)    خانم حسيني

1- اصل مدرك كارشناسي(ليسانس) و ريز نمرات كارشناسي و يك برگ فتوكپي آنها.
تبصره: پذيرفته شدگاني كه قادر به ارائه اصل مدرك كارشناسي نمي باشند لازم است گواهي تائيد شده توسط دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك كارشناسي با محتواي فرم شماره14 را ارائه نمايند.
2- اصل مدرك کارداني(فوق ديپلم)يا گواهي موقت و ريز نمرات کارداني و يك برگ فتوكپي آنها.(درصورت گذراندن مقطع کارداني)
3-اصل شناسنامه و كارت ملي و 2 سري فتوكپي از تمام صفحات آن
4- 12 قطعه عكس جديد تمام رخ 4*3
5- مدركي كه وضعيت نظام وظيفه دانشجويان پسر را مشخص نمايد. به همراه کپي مدرک
6- حكم مرخصي سالانه يا موافقت كتبي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي كارمندان دولت.

عدم ثبت نام ( انجام مراحل بالا ) به منزله انصراف دانشجو مي باشد.

همایش برنامه ریزی تحصیلی  به همت انجمن علمی علوم پایه دانشگاه و با همکاری گروه علوم پایه درسرسرای پروین اعتصامی دانشگاه صنعتی اراک روز سه شنبه 11ابان ماه 1395برگزار شد.

از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بمی توان به  ایجاد نگرش مثبت به برنامه ریزی در بین دانشجویان، تشویق دانشجویان به برنامه ریزی روزانه ی کار های خود، ترغیب دانشجویان به مطالعه ی برنامه ریزی شده، ایجاد انگیزه ی  پیشرفت در بین دانشجویان، پاسخ به سوالاتی مانند: چطوری 8 صبح از خواب بیدار شم؟!! ، چی بخونم؟! ، چه طوری بخونم؟ ، به کدوم یکی از کارام برسم؟ و ایجاد نشاط در بین دانشجویان اشاره نمود.

در این نشست که با قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و با  سخنرانی دبیر انجمن حول  گزارش عملکرد انجمن در سال گذشته رسمیت پیدا کردباسخنان دکتر حسن زاده، استاد مشاور انجمن، پیرامون انجمن و مسائل روز دنیا، مرتبط  با علوم پایه ادامه یافت.

جناب آقای محمدی مسئول مشاور تحصیلی مرکز مشاوره دانشگاه در خصوص چگونگی مدیریت زمانی و مطالب در هنگام برنامه ریزی تحصیلی اشاره نمودند و مواردی را بیان کردند.

در بخش دیگر و با ایجاد فضای  پرسش و پاسخ،دانشجویان به تبادل نظر و دریافت راهنمایی پرداختند. از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده برای این نشست می توان به پخش فیلم کوتاهی از نحوه ی برنامه ریزی روزانه که کار تدوین و دوبله ی آن توسط انجمن انجام شد، اشاره نمود.در ادامه نیز برای افزایش سطح مشارکت دانشجویان به همت انجمن   مسابقه ی هوش و اوریگامی برگزار و در پایان با مشخص شدن نفرات برتر به توزیع جوایز توسط جناب دکتر حسن زاده پرداختند.

در پایان این همایش ضمن پذیرای دانشجویان حاضر در همایش مورد پایش و نظرسنجی قرار گرفتند.

در راستای صیانت از حقوق شهروندی دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک نشست معرفی شورای صنفی و تشریج جایگاه و وظایف آن با حضور سرپرست معاونت دانشجویی جناب دکتر گودرزی و اعضای حوزه خدمات دانشجویی جهت بررسی نیازها و کمبود های دانشجویی در سرسرای پروین اعتصامی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست 2 ساعته که به همت شورای صنفی دانشجویی و با همکاری معاونت دانشجویی در روز دوشنبه مورخ 10آبان 95 برگزار شد، اساسنامه ی شورای صنفی و وظایف آن و همچنین عملکرد شورا در دوسال اخیر بررسی گردید.

در این جلسه نماینده ی خانم ها به سخنرانی پرداخته و به لزوم  نقش  بانوان در امور مشارکتی و مشورتی تاکید نمودند.

در ادامه ی بحث جلسه به سمت پرسش و پاسخ رهسپار شد و تعدادی از دانشجویان حاضر در جمع، به بیان مشکلات مختلفی از قبیل نقل و انتقال خوابگاه های پسرانه و دخترانه  ، کمبود امکانات خوابگاه ها، هزینه ی بالای آن ها ، نبود سرویس حمل و نقل، مشکلات مربوط به سلف، مشکلات اینترنتی، مشکلات مربوط به امکانات تفریحی و ورزشی و..... پرداختند .

در آخر آقایان تقوایی ، دکتر گودرزی و دکتر روحانی که به عنوان نمایندگان دانشگاه در این جلسه حضور داشتند، پس از شنیدن صحبت ها شروع به ارائه ی توضیحات و پاسخگویی پرداختند.

جناب آقای دکتر جلیل قلمقاش معاونت محترم سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و گروه همراه در روز دوشنبه 10/آبان/95 در دانشگاه صنعتی اراک حضور یافتند.

در این بازدید و نشست یک روزه دکتر یوسفی راد عضو هیات علمی دانشگاه و دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بهمراه دکتر رضا احمدی مدیر گروه مهندسی معدن و جمعی از اساتید و کارشناسان خبره دانشکده مهندسی مواد و معدن دانشگاه ایشان را د مشایعت نمودند.

دکتر یوسفی راد ضمن تشکر از حضور ایشان در دانشگاه و نیز پروژه های زمین شناسی و تخصصی در دست اقدام اعضای هیات علمی دانشگاه این اقدام را در راستای افزایش سطح بهره وری دانشگاه اعلام نمودند.

در این برنامه یک روزه دکتر قلمقاش با حضور در بخش های مختلف استان از پروژه تهیه نقشه های 1-25000 زمین شناسی استان که توسط دانشگاه صنعتی اراک در حال انجام است ، یازدید نمودند.

در بخش دیگر دکتر قلمقاش با حضور در نشست تخصصی به ارایه کارگاه آموزشی" روش تهیه نقشه های 1-25000 زمین شناسی"  که توسط دانشکده مهندسی معدن هماهنگ شده بود، به ارایه پرداختند.

دراین کارگاه دکتر قلمقاش علاوه بر ارایه مباحث کلیدی در زمینه های نقشه برداری و عوارض زمین به زمینه های کاربردی و کارآفرینی در حوزه و نیاز کشور و منطقه به این روش برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی معدن و کارشناسان سازمان نظام مهندسی معدن استان  مواردی را متذکر شدند.

این نشست با هدف آشنایی با روش تهیه نقشه های زمین شناسی بزرگ مقیاس و پیاده سازی تخصصی و همچنین موارد کاربدری آن به همت دانشکده مهندسی مواد و معدن برگزار گردید. 

در پایان این نشست تخصصی دکتر احمدی مدیر گروه مهندسی معدن دانشگاه با اهدا لوح سپاس از حضور ایشان در دانشگاه و ارایه کارگاه تقدیر و تشکر نمودند.

در نشست شورای دانشگاه آیین تودیع و معارفه و همچنین تکریم معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد.

در این مراسم دکتر نجفی ریاست دانشگاه صنعتی اراک ضمن تقدیر و تشکر از معاونین و مدیران محترم و کلیه اعضای هیآت علمی که تاکنون قبول زحمت نمودند و در اعتلای دانشگاه نقش بسزایی را داشتند تجلیل بعمل آوردند.

دکتر نجفی در نشست شورای دانشگاه از زحمات دکتر پاک ریاست اسبق دانشگاه  و معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی که در راستای ساختار بخشی به امور آموزش دانشگاه زحمات شایانی را کشیدند، تجلیل بعمل آوردند و حضور ایشان را برای مجموعه سبب خیر دانستند که متاسفانه با توجه به انتقال ایشان به دانشگاه بوعلی همدان این فرصت از دانشگاه سلب گردید و بجای ایشان جناب آقای دکتر ابوالفضل سلامی به سمت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی معرفی گردیدند.

در بخش دیگری وی از جناب دکتر دیلمی که سالیان متمادی درسمت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به ارایه خدمات شایانی پرداختند تجلیل بعمل آوردند وابراز امید واری کردند تا ایشان در سمت ریاست بنیاد نخبگان استان همچون گذشته در راستای ترویج فرهنگ نخبه پروری موفق و موید باشند . وی باتوجه به جایگاه نخبگان در دانشگاه از دکتر دیلمی خواستند تا در سمت مشاور دانشگاه در بخش پژوهش و فناوری همکاری نمایند.ایشان دکتر امیر رضا مرادی را بعنوان سرپرست حوزه پژوهش و فناوری تعیین نمودند.

دکتر نجفی با ایراد این سخن که حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی یکی از بزرگترین بخش های دانشگاه است که بیشترین مراجعه مستقیم را با دانشجویان دارد، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات جناب آقای دکتر آشتیانی که در این  حوزه کشیدند، اضافه کردند به اصرار خود ایشان با استعفای ایشان موافقت نمودند و امید است که دکتر آشتیانی در سمت رئیس مرکز تحقیقات صنایع فلزی و آلومینیوم دانشگاه بیشتر از پیش در راستای افزایش سطح تعاملات دانشگاه با صنایع و کمک به حضور دانشگاه در صنایع کشور کمک نماید.

ریاست دانشگاه در حوزه اداری از جناب بیگی بخاطر زحمات مشاوره ای و نیزقبول زحمت و حضور ایشان از دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشگاه بعنوان مدیر امور اداری و کارگزینی که در یکسال گذشته داشتند ، تقدیر و تشکر نمودند و برای خود و خانواده ایشان سلامتی و طول عمر مسئلت نمودند. جناب بیگی  سی و پنجمین سال خدمت خود را در دانشگاه صنعتی اراک  به درجه بازنشستگی نایل آمدند.

در قسمت دیگر دکتر نجفی از زحمات دکتر نیما همتا در سمت سرپرست اداره روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه تقدیر کردند و با توجه به تعهد و تخصص ایشان وی را به سمت رئیس گروه نظارت و ارزیابی منصوب نمودند.

دکتر مجتبی گودرزی با حفظ سمت بعنوان سرپرست معاونت دانشجویی و جناب آقایان عباس تقوایی به سمت سرپرست مدیریت امور دانشجویان و جناب سید وحید یر نظامی مدنی با حفظ سمت بعنوان سرپرست اداره کارگزینی و امور رفاه دانشگاه از سوی ایشان منصوب گردیدند.